Tårta och frukost


Tårta :)


Vår nya vattenkokare

Plugg i kombination med vackert väder genererar tyvärr mycket få kulinariska läckerheter. Därför har det varit lite glest med inlägg från min sida, men här kommer i alla fall ett :)
Vi har på korridoren länge haft två trasiga dammsugare utan påsar och en läckande vattenkokare, Detta i kombination med ett bord där färgen börjar lossna och ganska mycket kladd och disk har gjort korridoren till en mindre trevlig plats på sistone. Därför förtjänade helgens stora inköpsresa till Rusta någon form av belöning. Två korridorare gjorde en insats och köpte både dammsugare, grill, vattenkokare och vaxdukar!! Korridorskassan tog slut men fint blev det!
För att fira bakade jag en tårta. Det blev en klassisk familjetårta efter mammamodell med sockerkaksbottnar, frukt och saft, mycket gott :) Som pricken över i:et hittade jag en burk lila tårtströssel som jag fått av min bror, det blev väldigt fint!

Tårta
2 rulltårtsbottnar (valfritt recept)
1 burk krossad ananas
1 liten refillförpackning hallonsylt
5 dl grädde
500g vindruvor
lila strössel
saft

Dela rulltårtsbottnarna på mitten och lägg ovanpå varandra. Det blir tre lager, sylten räcker lagom till två av dem och så ananas på sista. Häll lite saft eller ananasspadet på bottnarna så det blir saftigt. Täck med grädde och garnera med vindruvor och strössel.

Förutom tårtan i helgen blir det tyvärr inte mycket lagat i köket för min del. Det enda som möjligtvis blir till är frukosten. Tack vare de nya attiraljerna blir den dock ännu trevligare än vanligt :)
/M



Kommentarer
Postat av: Greta

Å, det ser gott ut! Mikke är skeptisk till saften, men jag vet att det är det finaste =o)



Tur att du la upp, nu fick jag ändan ur också. Om du inte vill spendera massa tid i köket kan jag rekommendera soppan ovan!



Stor kram

2009-05-02 @ 13:04:04
URL: http://kakaopaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0