Pannkaksrulle

För några veckor sedan gjordes en pannkaksrulle, även kallad restrulle
1 tjockpannkaka
500g köttfärs
1 purjolök
2-4 msk taco sauce
1-3 msk sambal olek
2 ostkanter
1 halv påse ruccolasallad
lite salt & lite peppar

1. Sätt ugnen på 225 grader
2. Smöra långpannan ordentligt
3. Vispa ihop smeten och häll den i långpannan (långpannan skall stå vågrätt)
4. In med tjockisen i ugnen!
5. Skär purjon i den storlek du vill äta och fräs den tills den mjuknat, lägg sedan den färdiga purjon i skål
6. Fräs köttfärsen
7. Tillsätt de första resterna (tacosaucen & sambal)
8. Krydda med salt och peppar samt häll på purjon och rör om.
9. Ta ut tjockisen (ca 24 min om normaltjock) och bred på köttfärsröran
10. Bred ut resten av resterna (ost & ruccola) på köttfärsröran
11. Rulla ihop tjockisen som en rulltårta
12. In i ugnen i ca 5-10 min så att du hinner diska och plocka undan

Så här såg den ut:


/MM

Kommentarer
Postat av: Märta

Mmm!

Låter verkligen som ett recept för mig :)

Fundera förresten gärna på vad ni är sugna på till helgen. Vi har ju gott om ugnskapacitet och en hel del har nog hunnit åka hem när ni kommer så vi kanske även har en del plats i köket!

/Märta

2009-12-14 @ 22:39:02
Postat av: Greta

Trevligt!

Jag kan intyga att rullen var mkt god =o) Den har helande förmågor också - dagen efter var jag feberfri.

2009-12-17 @ 14:44:14
Postat av: Emelie

Wow! vilken knapp ide.. later helt otroligt gott dock.. maste provas!

2009-12-21 @ 12:54:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0