Ett snabbt och mumsigt hopkok!

Mycket matlagning har det blivit pa sistone, klurigt att laga bara till sig sjalv dock, blir garna for mycket! Och annu klurigare att laga mat utan ugn, stekspade eller stekpannslock...! Men jag har blivit expert pa att vanda biffar med sked och "kockskaka" pannan! Antar att pannkakor vore en utmaning dock?

Hur som helst, har ar ett mumsigt hopkok!!

Skar en potatis, en halv morot, en bit sotpotatis, en bit pumpa (kentpumpa?), en bit gron paprika, ett par champinjoner  och  en bit gul lok i sma bitar. Fras i mycket olja och krydda ordentligt med  salt, peppar och curry. Hall i lite russin, farsk koriander och lite finhackad rod chili. Varm vidare under lock (eller tallrik..) tills allt ar fardigt!
Servera med en hel avocado i skivor. MmmmMumma sa gott det blev!!!!

// Emelie


Kommentarer
Postat av: Märta

Låter jättegott!

Har man inte stekspadar i Australien? Och ugn...

Spännande!!

2009-06-16 @ 09:56:54
Postat av: Greta

Jag var helt med tills det kom till russin och koriander... verkligen gott?

2009-06-21 @ 16:52:46
Postat av: Emelie

Jo man har nog bade stekspade och ugn.. men i mitt hus fattas stekspade och ugnen aro trasig!

Och jo da, russin ska det vara!! En blandning av sott och salt du vet!! ...koriander var den anda farska kryddan jag hade hemma sa den fick det bli - och det blev gott!

Men insag nar jag laste igenom detta att jag nog inte hade champinjoner utan hericoverts?!



2009-06-24 @ 14:04:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0