Korridorskväll



Vad kan vara bättre under tentaperioden än att göra något helt annat :)
Igår kväll blev det eurovisionsfinal med korridoren. Vi laddade upp med en sats nybakade kanelbullar, chokladbollar och kall mjölk. Chokladbollar är verkligen underskattade kakor med stor potential!
Jag gissar att alla har ett bra recept på kanelbullar hemma. Chokladbollsrecepten däremot börjar bli ovanligare sen de försvann från havregrynspaketen... Här kommer därför ett bra recept:

Chokladbollar

200g smör

1,5dl socker

1dl kakao

6dl havregryn

0,5dl vaniljsocker

0,5dl kallt kaffe

 

Vi använde havregryn att rulla i, det blev gott och lite mindre sött. Annars finns ju alltid pärlsocker eller kokos.
/M

Kommentarer
Postat av: Greta

Tror jag håller mig till det lite mer söta - pärlsocker!

2009-05-18 @ 10:37:39
URL: http://kakaopaj.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag håller på Bullarna, alltid lika gott!

/MM

2009-05-18 @ 21:26:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0