Mums :)



I morse efter frukosten när jag satt och läste ortopedi i köket, kom en korridorare och bjöd på kaka. Det var en av de godaste kakor jag smakat och därför fick plugget lov att prioriteras bort till förmån för provbak nu i kväll :)
Tyvärr är den mycket beroendeframkallande...

Kladdkaka med täcke

200g smör

4 ägg

5 dl socker

1 dl kakao

3 dl mjöl

2,5 tsk vaniljsocker

2 krm salt

 

75g smör

1 dl sirap

2 dl socker

1,5 dl grädde

1 paket kokos

Sätt på ugnen (varmluft 175). Blanda ihop alla ingredienser till kladdkakan och häll i en ganska stor form, Grädda i 15 minuter. Häll kokosen och resten av ingredienserna i en kastrull och koka upp. Låt smeten sjuda i ca 5 minuter. Ta ut kakan och bred ut smeten ovanpå. Grädda igen i ca 8 minuter. Ta ut formen när ovansidan ser ljusbrun och knäckig ut.

 /M

 


Kommentarer
Postat av: Greta

Låter galet gott! Tror jag bjuder min C-uppsats-klass på det imorn på inlämningsmötet =o) Hoppas bara jag har kokos hemma.

2009-05-04 @ 12:52:56
URL: http://kakaopaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0