Lyxigt och snabbt

Mmm mumma! Igår lagades en mumsig pastarätt med lax och skaldjur. Tog totalt 5 minuter från start till ätning, rekommenderas starkt om hungern har satt in och du vill ha en lite lyxigare pasta än vanligt.

Ett paket färsk pasta
En burk creme fraiche med örtsmak
En burk mixade skaldjur i lag (räkor, kräftstjärtar och musslor)
En alldeles lagom mogen avocado
och så lite salladsblad av valfri sort att ha till

Koka pastan en kortis och häll av i durkslag, blanda snabbt i creme fraichen i durkslaget, och häll upp i tallrikar. Häll på skaldjursmixen (utan lagen, såklart) och strö även över avocadon i bitar. Ät med salladen till.

Muuuums!!

/Em

Kommentarer
Postat av: Märta

Åh så gott det låter!

För tillfället tentapluggar jag och lever på sallad, russin och minimorötter, men jag måste nog omprioritera lite :)

2010-04-25 @ 22:34:30
Postat av: Märta

Nu har jag provat, det var verkligen gott!

Jag hittade ingen skaldjursmix så det blev frysta räkor istället, och så färsk pasta med citronsmak, ört krämfräsh och lite brie som jag hade i kylen :)

Slurp! :)

2010-04-27 @ 20:53:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0