Länge sen sist...

Äntligen tid för att skriva att inlägg! Ju närmare sommaren desto mer blir det att göra men i fredags slutade skolan för terminen och än är det två veckor kvar tills jobbet börjar så nu är jag faktiskt riktigt ledig!!

Först ut i detta inlägg blir några bilder från karnevalen. Den infaller bara en gång var fjärde år men då händer desto mer. I år var temat rätt och fel vilket gick igen i allt från affischer till tombolastånd:



En av höjdpunkterna är tåget som går genom stan två gånger. I år både fram- och baklänges.








För att orka hålla igång trots fullt program, provade jag ett recept på hemmagjorda snickers, det kan varmt rekommenderas:

Snickerskakor
1 burk jordnötssmör (jag tog ekologiskt, dvs mixade jordnötter och inget annat)
2 dl sirap
1 dl socker
8 dl corn flakes (det gick åt mer, kanske tio dl, dvs nästan ett paket)
1 chokladkaka (tex blockchoklad)

Krossa cornflaksen och blanda i socker, sirap och jordnötssmör. Tryck ut i en form med smörpapper och låt stelna. Smält chokladen och bre över. Skär i bitar och ät :)
Jag upptäckte att de nästan blev ännu godare efter en stund i frysen.



Det får bli allt för denna gång. Återkommer snart,
M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0