Första julbaket

Igår bakade jag säsongens första lussekatter! Tyvärr hade jag ingen Kesella men däremot gott om (numera billig) saffran. Tur i oturen hade mitt vanliga recept (med kesella) försvunnit men "Min kokbok" skrev enkelt och bra att Lussebullar är vetebrödsdeg med större mängden smör och socker samt 2 paket saffran så då var det bara att sätta igång :)
Resultatet av tre degar blev ca 90 förvånansvärt saftiga bullar varav 50 fick följa med till jobbet (sista dagen på avdelningen).

/M

P.S. Hur många kattungar finns på bilden?


Kommentarer
Postat av: Greta & Mikke

Smarrigt! Vi gissar på två!

2011-12-03 @ 12:05:15
Postat av: Märta

Rätt :)

2011-12-07 @ 09:16:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0