En fin stund

I måndags hade jag en fin, om än lite stressad stund.

Jag mellanlandade med min nya, snygga, snabba och gröna Scott SUB 10 i hemmet för att inmundiga en rask middag innan det var dags för karta och kompass i Altorp (vid varje kontroll låg en exotisk frukt - mkt uppskattat).

Vad kan man då laga när det är rätt bråttom?

Jag hackade upp en lök och fräste på den i en kastrull. Sedan hällde jag på vatten och en halv buljongtärning och när det hela kokat upp tillsatte jag couscous.

Medan couscousen svällde stekte jag ett paket bacon och mot slutet slängde jag i några frusta sparrisar. Jag lade upp bacon och sparris på en tallrik och använde samma panna till ett ägg.

När allt var upplagt såg det ut såhär:




Maten avnjuts med fördel läsandes godtycklig Isfolket som du läst minst 10 gånger på högstadiet och som nu kommit fram i flytten =o) En fin stund kan inte bli bättre!

/G

Kommentarer
Postat av: Mikke

Maten var det inget fel på, men död åt Grisfolket!

2011-05-12 @ 11:10:52
Postat av: Märta

Kul med exotiska frukter :) Gillar också matuppläggningen, ser gott ut!!

2011-05-12 @ 19:44:47
Postat av: Märta

Vad är Scott sub 10? En ny bil?

2011-05-12 @ 19:45:46
Postat av: Emelie

Ooo.. muuumsigt!

2011-05-12 @ 21:36:10
Postat av: Greta

SUB 10 är min nya hoj!

2011-05-13 @ 09:58:33
Postat av: Greta

Jag kan förresten varmt rekommendera fryst sparris! Supernajs att ha i frysen och tar inte många sekunder att steka på med lite salt - mm!

2011-05-13 @ 09:59:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0