Dumplings som blev vårrullar

Min lediga vecka fortsatte med mer matlagning. Tanken var att det skulle bli dumplings men degen är svår att kavla så att det blir bra så i sista stund bytte jag till filodeg och vips blev det vårrullar istället :) G och M tipsade om att det inte går att kommentera inlägg som gjorts med bloggappen så nu blev det hemsidan istället, hoppas att det funkar bättre!
Vårrullar
1 huvud salladskål
1,5 gula lökar
15 små champinjoner
2 dl wokgrönsaker
2 dl falafelsmet :)
Lite soja
Salt och peppar
Lite olivolja
500 g fläskfärs
Olja till stekning
Mixa alla grönsaker i mixer med kniv, salladskålen är bra att skära i bitar först. Jag glömde att låta salladskålen stå lite och rinna av men det är bra att göra så blir det inte så blött. Blanda allt ordentligt till en jämn smet. Ta fram filodeg och gör paket, smeten räckte till ett paket filodeg plus en del smet över. Eftersom det var mitt första försök gjorde jag på lite olika sätt för att se vad som blev bäst. En del frös jag otillagade, en del stekte jag i stekpanna med olja och en del la jag på en plåt, penslade med olja och tillagade i ugnen på 175 grader i 15-20 minuter. Sista smeten stekte jag i olja i stekpannan. Godast blev de stekta, filodegen blev mjuk och smakrik. I ugnen blev filodegen krispig men ganska torr och tråkig.
/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0