Barndomsminne

Efterrätten (som man fick om man åt upp sin middag :) har alltid varit min favorit! Till exempel äppelmos med mjölk, glasspinnar från frysen eller... fromage! Äkta pulver vispat i mjölk från Ekströms. Sen jag flyttade hemifrån har det tyvärr inte blivit så mycket efterrätt (vilket nog är rätt bra för min magstorlek :) men härom dagen gick jag förbi något bekant på ICA... Det var dessutom extrapris så jag köpte hem en hallonmousse och en mango/passionsfruktsmousse. Nu har jag provat båda och de var faktiskt riktigt trevliga! Här kommer receptet :)

I paket med två påsar pulver
2,5 dl mjölk (tex mellan)

1 elvisp
1 smal, hög bunke
1 kyl (eller balkong och vinter)

Häll pulver och mjölk i bunken, vispa tre minuter med elvispen. Ställ kallt i en halvtimme. Ät!

/M


Kommentarer
Postat av: Greta

2012-01-14 @ 21:58:21
Postat av: Greta

Ah, en klassiker! Gör sig mycket bra i skogen eller i segelbåten också.

2012-01-14 @ 22:05:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0