Snabbt och lätt!

Idag blev det en för oss ny rätt!

Den tog ungefär en knapp halvtimme att göra (inkl ett livlinesamtal till mamsen) och man kan ha i lite vad man hittar i kylen.

Jag stekte på:
100g rökt sidfläsk
2st kokta potatisar
100g vitkål
1 kvist färsk rosmarin

Och sedan blandade jag ihop:
4st ägg
5dl mjölk
Salt
Peppar

Äggsmeten hällde jag i en glasform och körde in i micron på full effekt. När det började stelna i kanterna rörde jag runt för att få det att stelna jämnare (tack Mamsen).

När äggstanningen/omeletten var nästan klar efter ca 10min hällde jag på det stekta och bakade klart det hela i micron. Slutresultatet serverades med sallad!

Summan av experimentet? Klart godkänt, speciellt om man väger in lagningstiden!

/G


Kommentarer
Postat av: MM

Smaskens!

Igår lagade vi en supersmarrig lasagne a'la Morberg med bland annat rökt sidfläsk och champinjoner! Receptet finns online om man googlar lasagne!

2012-01-18 @ 20:48:12
Postat av: Anonym

Att laga för oss Nya recept ingår i en satsning att laga ett "nytt" recept i veckan!

2012-01-18 @ 20:50:47
Postat av: Märta

Mm, lät gott, får prova!

2012-01-21 @ 12:02:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0